Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrudexe rc itation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea com modo consequat. Duis aute irure.

Samsung kończy produkcję telefonów w Chinach

Samsung przestał produkować telefony komórkowe w Chinach, firma ujawniła w środę. Firma od pewnego czasu wycofuje się z produkcji telefonów komórkowych w kraju, ponieważ jej pozycja na rynku chińskim nie jest silna, podczas gdy gdzie indziej warunki biznesowe są lepsze.

Samsung prowadził w Chinach wiele zakładów produkujących telefony. Około rok temu firma zamknęła swój zakład w Tianjin, a następnie w połowie 2019 roku zamknęła zakład w Huizhou. Niedawno światowy producent smartfonów nr 1 zaprzestał produkcji telefonów w innej fabryce w Huizhou. Sprzęt używany w jego zakładach w Chinach został przeniesiony do zakładów w innych krajach, takich jak Indie i Wietnam.

Oświadczenie Samsunga brzmi następująco:

"W ramach ciągłych starań o zwiększenie wydajności w naszych zakładach produkcyjnych, Samsung Electronics podjął trudną decyzję o zaprzestaniu działalności Samsung Electronics Huizhou."

Istnieją co najmniej trzy główne powody, dla których Samsung postanowił zaprzestać produkcji telefonów w Chinach. Po pierwsze, jego udział w rynku w kraju spadł ostatnio z 15% w połowie 2013 roku do 1% od dziś, ponieważ firma straciła udziały w rynku na rzecz takich firm jak Huawei i Xiaomi (na podstawie danych z Counterpoint). Po drugie, rosnące koszty pracy w Chinach sprawiają, że kraj ten jest mniej atrakcyjny dla dużych korporacji. Po trzecie, trwająca wojna handlowa między Chinami a USA stanowi zagrożenie dla Samsunga, ponieważ towary produkowane w Chinach mogą podlegać cłom w Stanach Zjednoczonych.

Samsung nie jest jedyną firmą, która przenosi produkcję z Chin do innych krajów ze względu na rosnące koszty pracy, a także wojnę handlową z USA. Firmy takie jak ASUS i Apple również proszą swoich dostawców o produkcję komponentów do swoich produktów w innych krajach ze względu na obawy związane z taryfami.